Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více se dočtete zde

Nový rok s novými nápady! Omega 3 váš mozek podpoří

Publikováno: 1.1.2019

Markéta Palatin

Redaktorka

Více o autorovi

A je tu leden. Nový rok. Další začátek. Síly z předvánočního úklidu jsou už dobity, balící papír roztříděn a nové dárky mají v domácnostech svá pevná místa. Je čas se rozhlédnout po novém námětu či směru. A že vám chybí nápady? S tím jde snadno něco udělat. Stačí podpořit svou intuici a mysl.

Srovnejte stůl a provoňte domácnost

Jednou z cest, jak ve svých niterných hlubinách objevit tu pomyslnou myšlenkovou perlu je vytvořit si ve vnějším prostředí optimální podmínky. Nejprve si „ukliďte“ pracovní stůl. Že to zní jako nesmysl? Představte si, že vnější chaos (jakkoli tvůrčí) se obtiskne do vašeho vnitřního prostoru. Pokud je každičké místo na stole, kolem počítače a i na něm zaplněno (a ve vrstvách), jak tam chcete vpustit něco nového? Není prostě kam. Fyzický přesun věcí pomůže s těmi nánosy, často již vyřešeného a nepotřebného, pohnout. Možná už při této činnosti objevíte poklad. Nejde totiž „jen“ o úklid. Všímejte si i toho, proč se vám do toho chce / nechce. Už tam můžete narazit na zajímavé náměty. Možná tím, že odkryjete nějaký ze svých mechanismů chování, získáte energii vydat se směrem, který jste dlouho odkládali nebo jej považovali za příliš smělý.

Dalším podpůrným krokem může být vůně. Některé vůně ladí s tvořivostí a inspirací. Patří mezi ně například himalájský jalovec a nebo borneol.

Dýchejte a kreslete

Další z technik, které jdou nápadům naproti je dýchání. Tím, že okysličíte svou krev, odvedete mysl od běžných denních aktualit a navíc si dáte pár minut pouze pro sebe, získáte prostor vnitřně rozkvést. Spolu s vědomým dechem se věci stávají jednodušší. Navozuje totiž pocity lehkosti, snižuje dopady stresu a zlepšuje náladu. V takovém nastavení se tvoří mnohem snadněji.

K novým nápadům můžete dojít i prostřednictvím tvoření vize. Tato metoda vám dodá nejen náhled na současnou situaci, ale pomůže vám i pojmenovat, případně vizualizovat (ukázat) vaše niterné proudy. Mezi základní postupy patří psaní dopisu a nebo koláž reprezentující jednotlivé oblasti vašeho života.

Vsaďte na Omega 3

Mezi základní stavební kameny mozku patří Omega 3 mastné kyseliny, respektive jejich složka DHA. Jejich dostatečný příjem pomáhá udržet funkce mozku na optimální úrovni. Jedná se zejména o schopnost se učit, pamatovat si a také udržovat pozornost. Pakliže vaše tělo nemusí vydávat energii na zachování základních funkcí mozku, získáte prostor na tvořivou složku. Navíc, Omega 3 pomáhá udržet mentální schopnosti na vysoké úrovni i v průběhu stárnutí. Omega 3 též pomáhá s kvalitou spánku, čímž nepřímo podporují regenerací těla i mozku.

Protože si tyto mastné kyseliny tělo neumí samo vyrobit, je nezbytné, abychom je do těla pravidelně dodávali. Vhodnými přírodními zdroji jsou mořské tučné ryby (tuňák, treska, sardinky, losos) a mořské řasy. Doporučení vydané Evropským úřadem pro bezpečnost potravin vybízí ke konzumaci ryb alespoň 3x týdně. Alternativou jsou doplňky stravy. Ty kvalitní poznáte podle vysokého podílu účinných složek DHA a EPA. Velkou roli hraje i velikost kapsle samotné. Čím menší, tím snadněji se polyká.

O tom, že je Omega 3 našemu tělu skutečně prospěšná svědčí i fakt, že kromě mozku podporuje i správnou funkci srdce, je skvělým podpůrným prostředkem imunity a u dětí pomáhá zmírnit příznaky ADHD. Navíc jejich příjem během těhotenství má vliv na inteligenci dítěte a snižuje též riziko výskytu poruch chování či autismu. Velký potenciál mají Omega 3 u lidí trpících psychickými problémy, kterým pomáhají zmírnit příznaky (zde je účinná zejména složka EPA).

Štítky článku

 

Nemáte ještě svůj účet?

Zaregistrujte se a získáte u nás zcela zdarma řadu výhod :)