Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více se dočtete zde

Pohybová výzva na červen. Dejte sbohem povislým pažím!

Publikováno: 2.6.2021
Pohybová výzva na červen. Dejte sbohem povislým pažím!

Marie Cicvárek Fléglová

Redaktorka

Více o autorovi

Sezona krátkých rukávů se nezadržitelně blíží. A tak je nejvyšší čas pořádně zapracovat na krásných pažích, které budou z topů a šatů vykukovat. Ruce by měly reprezentovat svou majitelku. Nejen krásně upravenými nehty, ale také po celé své délce. Nikdo přece nechce, aby mu cestu za vysněnou postavou kazily tukové polštářky a povislá kůže.

Mnoho lidí se domnívá, že tou neproblematičtější partií na těle je střed těla. Pravdou však je, že na přední příčku lze zařadit ruce. Ženy se obecně při cvičení zaměřují primárně na bříško, zadek, popřípadě stehna. Ruce prakticky nezapojují a cviky na jejich posílení vynechávají. To je ale velká chyba, protože na rozdíl od jiných partií, ruce vystavujeme téměř pořád.

Proč posilovat svaly na rukou?

  • Na pažích se projevují první známky stárnutí. Kůže povadne a povolí, a tak mohou vznikat tzv. „křidélka“ nebo také „knedlíkové ruce“.
  • Dekolt, ramena a paže dokážou dělat divy a jsou častým objektem zájmu. Je proto třeba o tuto oblast pečovat.
  • Unést v ruce více jak kabelku, je důležité.
  • Přece nechcete, aby se vám klepaly tricepsové svaly.

S vlastní vahou i s pomůckami

Paže i ruce můžete procvičovat s vlastní vahou (např. kliky), anebo za pomoci skvělých pomůcek, které stojí za to si domů pořídit – gumičky, overball, činky, kettlebell. V případě, že chcete cvičit s „jednoručkami“ neboli s činkami do každé ruky, začněte s menší zátěží a závaží si přidávejte postupně.

Při cvičení je třeba hlídat si pevný střed, rovná záda, ramena od uší, lopatky u sebe a krásně otevřený hrudník. Díky tomu nebude docházet k přetěžování beder.

Posilování paží lze rozdělit na tři partie:

  • Biceps – přední část paží
  • Triceps – zadní část paží. Problematická a rychle ochabující.
  • Ramena

Pojďte do toho s námi, vytiskněte si následující tabulku, pověste třeba na ledničku a každý splněný den si pěkně odškrtněte. Na konci měsíce nám pak můžete dát vědět třeba u facebookového postu, jak se vám dařilo.

Měsíční výzva na ruce je věnována několika cvikům, níže naleznete ilustrace pro lepší představu, jak konkrétní cviky provádět.

Dámský klik 

Tricepsový klik 

Přítahy rukou 

Prkno – ruce/lokty 

Zdroj fotografií v tomto článku: Shutterstock.com

Štítky článku

 

Nemáte ještě svůj účet?

Zaregistrujte se a získáte u nás zcela zdarma řadu výhod :)