Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více se dočtete zde

7 tipů, jak si zvednout sebevědomí

Publikováno: 7.7.2020
7 tipů, jak si zvednout sebevědomí

Mgr. Denisa Salvová

Redaktorka

Více o autorovi

Bez dostatečné dávky zdravého sebevědomí se bohužel v dnešní době neobejdete. I když existuje mnoho tipů, jak sebevědomí zvýšit, jde o běh na dlouhou trať, protože sebevědomí nezískáte ze dne na den. Tipy, jak na sobě pracovat, aby vaše sebevědomí nezůstávalo na nule, vám přinášíme. Sebevědomí je totiž důležité nejen pro pracovní úspěchy, ale především pro šťastný a spokojený život.

Myslete pozitivně

Pozitivní myšlení je v poslední době často skloňovaný pojem. Pozitivní myšlení nejen, že pomáhá zvýšit sebevědomí, ale pomáhá změnit způsob smýšlení o sobě samém. Důležité je soustředit se na to pozitivní, co se vám v životě podařilo, na to, v čem jste dobří a na vaše schopnosti. To, jak sami sebe vnímáme, se odráží právě v tom, jak nás vnímají druzí. Nemusíte denně řešit, co se vám nepodařilo a proč, ale soustřeďte se na to, co se vám podařilo. Nemusí jít o úspěchy hodné Nobelovy ceny, ale stačí, že se vám podařilo upéct skvělý koláč.

Uvědomění si svých úspěchů

Nemůžete přijít na to, co se vám kdy povedlo a jaké jsou vaše schopnosti a dovednosti, na kterých máte začít stavět? Není nic jednoduššího, než si v klidu sednou a napsat si seznam toho, čeho si na sobě ceníte. Vždy, když o sobě budete pochybovat, mrkněte do seznamu a ujistěte se, že toho, čeho si na sobě můžete vážit, je poměrně dost.

Nesrovnávejte se s ostatními

Nejhorší, co můžete pro své sebevědomí udělat, je srovnávat se s ostatními. Vždy se totiž najde někdo, kdo bude v něčem zkrátka lepší než vy.

Nikdo není dokonalý

Ke zdravému sebevědomí nepotřebujete být dokonalí. Každý má své chyby, ale na tom životní úspěch nestojí a navíc, dokonalost je nuda. Život je pestrý právě díky drobným nedokonalostem, které ho činí zajímavým. Ten, kdo má zdravé sebevědomí, se svými nedokonalostmi nestresuje, ale umí je přijmout, případně s nimi zatočit. Neumíte anglicky? Máte pár kilo navíc? Nejde přece o nedokonalost, ale o životní výzvu! Navíc harmonie není o dokonalosti, ale o vyváženosti!

Buďte asertivní

Asertivním lidem se více daří nejen v pracovním, ale také v osobním životě. Pokud máte pocit, že se s příručkami typu Jak být asertivní roztrhl pytel, zkuste někdy do jedné nahlédnout, protože stojí za to. Nevíte, jak přijmout kritiku? Neumíte říkat ne? Je-li vaše odpověď ano, jste ten správný adept na oprášení pravidel asertivity. Díky asertivitě budete mít totiž život podstatně jednodušší.

Opusťte svoji komfortní zónu

Každý má svoji komfortní zónu, ve které se cítí pohodlně. Občas se ale vyplatí zariskovat, být odvážný a vydat se do neznáma.

Nechte to být

Pokud máte ve svém životě situace, které vás stresují a vy bohužel víte, že jejich řešení je mimo vaši moc, nechte to být. Ne vždy můžeme všechno ovlivnit, a tak je zkrátka někdy nejlepší nechat to být.

Mějte cíl

Čeho byste chtěli dosáhnout za měsíc, za rok, za dva, za pět let? Zkuste se nad tím zamyslet a vymyslet reálný cíl. Chcete zhubnout dvě kila? Fajn, ale co pro to udělat? A co takhle změnit životní styl a místo autem jít do práce pěšky? Reálné cíle pro nás představují výzvu a jejich dosažení zvyšuje naši víru v sebe sama. A o to přece jde. Věřit si, mít se rád a být sám se sebou spokojený, protože to je výsledek zdravého sebevědomí.

 A rada nad zlato? Dovolte si luxus být v životě sami sebou!

Zdroj fotografií v tomto článku: Shutterstock.com

Štítky článku

 

Nemáte ještě svůj účet?

Zaregistrujte se a získáte u nás zcela zdarma řadu výhod :)