Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více se dočtete zde

Krásná prsa vyžadují péči, cvičení i podprsenku

Publikováno: 5.5.2020
Krásná prsa vyžadují péči, cvičení i podprsenku

Marie Cicvárek Fléglová

Redaktorka

Více o autorovi

Prsa jsou symbolem ženy. Během jejího života se však mění, stejně jako se mění ona sama. Jak zajistit, aby se jejich pevnost a zdraví uchovaly po dlouhou dobu? Kromě vhodného cvičení má na stav našich prsou vliv i volba správné podprsenky.

Vezměte do hry pokožku

Kůže je největším orgánem našeho těla. Všechno, co je s ní v kontaktu, ovlivňuje její stav. A nemusí se jednat jen o kosmetické přípravky, které se prostřednictvím pokožky absorbují, ale vliv má dokonce i materiál oblečení, spodní prádlo nevyjímaje a samozřejmě strava. Stav prsou se mění nejen s věkem, vlivem těhotenství, kolísavou hmotností nebo třeba kojením. Mezi další negativní vlivy lze zařadit přemíru nezdravých životních návyků jako je kouření, ponocování nebo celková špatná životospráva. Vliv má také přílišné opalování a vystavování dekoltu sluníčku nebo minimum pohybu.

Hydratace zevnitř i zvenku

Tím nejmenším, co pro svá prsa můžete udělat, je dostatečná hydratace. Kůže v oblasti prsou je tenká a může být obzvláště citlivá. Krásnou pokožku podpoříte hutnými a hydratujícími krémy, které však nebudou obsahovat chemické složky dráždící a vysušující oblast hrudníku. Vodu do svého těla je nutné dodávat i dobrým pitným režimem, neboť nejen prsa potřebují zavlažit.

Hýčkejte se masážemi

Mezi váš denní rituál byste měly zařadit také jemné masáže, případně studené zábaly. K masáži můžete použít prsty, ale také žínku nebo speciální válečky či kartáčky. Pohyb by měl vždy směřovat od spodu nahoru. Tím udržíte lymfatický systém stále v pohybu a škodlivé látky se bezpečně odplaví. Nebojte se také během sprchování střídat teplou a studenou vodu, která posiluje stěny cév.

Vyvážená strava i pravidelný pohyb

Stejně jako u zbytku těla i vaše prsa vyžadují vyváženou stravu, která buňkám dodá dostatek energie k fungování i regeneraci – zdravý koktejl bílkovin, tuků, sacharidů, dostatek vlákniny, ale také minerálů či stopových prvků a samozřejmě zmíněný pitný režim. Vhodná fyzická aktivita snižuje celkové riziko vzniku rakoviny prsu až o 10–30 %. Strava i cvičení se u každé ženy liší, je důležité sledovat své tělo i potřeby (lenost hoďte stranou). Nebuďte na sebe však přísné. Stanovte si malé, ale zvládnutelné cíle, které vás budou motivovat k dalšímu kroku.

Cvičení

Hezky tvarovaného poprsí docílíte i cvičením. S touto oblastí je však potřeba pracovat velmi citlivě a nepřetěžovat ji. Přespříliš posilování vede ke zkracování prsních svalů, a tím ke vzniku kulatých zad. Při cvičení je dobré zaměřit se na spodní trapézové svaly a nezapomínat na důkladné protahování. Vhodnými sporty je pak plavání, tenis, volejbal nebo třeba basketbal. Tedy aktivity, kde namáháte horní část těla. Ze samotných cviků se doporučuje:

  • Dámský klik (z kolen a na široko). U tohoto cviku je třeba držet záda krásně rovná, neprohýbat se v bedrech, držet pevný střed těla, hlava je v prodloužení a lokty směřovat pryč od těla.
  • Rozpažování. V lehu na zádech, která jsou přilepená k podložce celou svou plochou, plynule s dechem rozevírejte ruce do upažení a zpět do výchozí pozice těsně nad zemí. Začátečnice mohou cvičit bez závaží, jinak je vhodné držet v ruce malé činky nebo PET lahve s vodou.
  • Ruce za zády. Skvělý způsob, jak posílit a zároveň protáhnout prsní svaly. Lehněte si na vyvýšenou podložku s rukama za zády tak, abyste mohly dlaněmi směřovat až za hlavu a s nádechem zvedejte ruce směrem ke stropu. Lokty by měly být stále mírně pokrčené.
  • Cvičení s gumou. Gumička je skvělým pomocníkem v boji za krásné poprsí. Stačí ji uchopit oběma rukama na šířku ramen, předpažit a s výdechem ruce roztahovat od sebe, s nádechem k sobě. Stejný cvik lze pak provádět i s rukama za zády.

Správná podprsenka

S výběrem podprsenky na běžné nošení je vhodné se poradit se specialitkou. Tím, že prsům poskytnete zdravou oporu, ulevíte i bolestem zad, hlavy, a dokonce posílíte i břišní svalstvo. Základními faktory, které při koupi zohledněte, je věk, výška, typ postavy, tvar a umístění ňader, jejich pevnost/měkkost. Měření prsou probíhá ve třech krocích:

  • Přes prsa – Měří se přes bradavky v podprsence bez výztuže.
  • Pod prsy – Měří se těsně pod prsy. Při měření je nutné vydechnout.
  • V pase – Měří se v linii pasu.

O výběru správné podprsenky najdete více informací u podprsenkové guru Heleny Konarovské.

Sportovní podprsenka

Jde-li o sport, je potřeba si dát na výběru podprsenky velmi záležet. Sportovní podprsenka by měla prsa držet pevně, ale neškrtit, neměla by se zařezávat do ramen nebo by s ní neměl být problém se nadechnout. Je vhodné volit takovou podprsenku, která vám zaručí 100% oporu během výkonu. V opačném případě může dojít k potrhání vaziva a poklesu poprsí. Prsa by se v takové podprsence neměla ani hnout a měla by zajistit naprosté bezpečí a komfort.

O tom, kde se podprsenka vzala si můžete přečíst v našem předchozím článku: Podprsenka dokáže divy, a to nejen estetické, ale i zdravotní.

Zdroj fotografií v tomto článku: Shutterstock.com

 

Nemáte ještě svůj účet?

Zaregistrujte se a získáte u nás zcela zdarma řadu výhod :)