Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více se dočtete zde

Těhotenství v létě? 8 tipů, jak to zvládnout

Publikováno: 8.8.2020
Těhotenství v létě? 8 tipů, jak to zvládnout

Markéta Veselá

Redaktorka

Více o autorovi

Teplota na teploměru neúprosně stoupá a vy máte pocit, že s těhotenským bříškem vám léto dává spíš zabrat, než že byste si ho užívala? Přinášíme pár tipů, jak si přece jen ulehčit a těhotenství v létě zvládnout.

Těhotenství v létě? Je to makačka

Především v posledním trimestru se objevuje řada zdravotních nepříjemností, které nás mohou potrápit a vysoké teploty našemu pohodlí zrovna nepřidávají. Řeč je hlavně o otékání nohou, ale i rukou, točení hlavy, únavě, nespavosti, nechutenství či střevních potížích. Po tomto výčtu vás jistě napadne, zda si můžete jako těhotná léto vůbec užít. Samozřejmě, že to jde, jen to chce dodržovat určité zásady.

  1. Procházky ráno a večer – Pokud se chystáte ven, raději volte dobu, kdy není to největší horko. To bývá zpravidla od 10 dopoledne do 16 hodin odpoledne. V této době se vyhýbejte přímým slunečním paprskům.
  2. Příjemné ochlazení – Zkuste si dát studený hadr na hlavu, nebo na zápěstí či zátylek. Osvěží vás i vlažná sprcha.  
  3. Plavání se nevyhýbejte – Ani s bříškem se nemusíte vyhýbat plavání. Ba naopak. Uleví vašim bolavým zádům a pomůže vám se efektivně protáhnout. Jen si pohlídejte kvalitu vody, do níž se chystáte vstoupit. Kvůli možným infekcím nejsou vhodné přírodní vody, kde mohou být sinice apod. Ale ani chlorovaný bazén není to nejlepší. Ideální je proto domácí bazén, případně takový, který je schválený pro těhotné ženy. Případně si lze vzít tampón určený na koupání.
  4. Nohy nahoru – A to doslova. Snažte se nohy dávat co nejčastěji přes den nahoru tak, aby z nich mohla snadno proudit krev. Zamezíte tak nepříjemným otokům. Rozhodně se vyhněte tomu dávat nohu přes nohu. Také se nestyďte dát si šlofíka. Máte na to nárok a dvacet minut spánku vás krásně osvěží a nabije energií.
  5. Pozor nejen na sladkosti – V těhotenství se ozývají různé chutě. Raději ale zapomeňte na zmrzlinu, maso či párky někde u stánku, či majonézové saláty a chlebíčky. Těhotné ženy jsou náchylnější k listerióze, která je navíc v tomto stavu nebezpečná pro plod. Užívejte si raději nabídku sezónního ovoce, které vás zároveň příjemně osvěží. 
  6. Pohodlí především – Noste lehké a vzdušné oblečení z přírodních materiálů, jako je například len, bavlna či hedvábí. Nebudete se nepříjemně potit tak jako v umělých materiálech.
  7. Pití je základ – Nezapomínejte na pravidelný pitný režim, ale na druhou stranu to ani nijak extrémně nepřehánějte, aby nedocházelo k zavodňování organismu. Kvůli ztrátě minerálů a solí můžete zkusit jemně sycené minerálky anebo iontové nápoje.
  8. Na opalování raději zapomeňte – Organismus je v těhotenství náchylnější na přehřátí, a to hrozí i miminku v bříšku. Nevystavujte se proto přímému sluníčku příliš dlouho. Kůže je navíc v této době citlivější, proto je zapotřebí ji mazat krémem s vyšším ochranným faktorem, než jste obvykle zvyklá.

A když už vás bude sluníčko hodně štvát, zkuste svou pozornost zaměřit třeba na přípravu výbavičky pro miminko. Co všechno pro miminko do začátku pořídit? Co bude opravdu potřebovat? Tipy najdete v našem předchozím článku.

Zdroj fotografií v tomto článku: Shutterstock.com

Štítky článku

 

Nemáte ještě svůj účet?

Zaregistrujte se a získáte u nás zcela zdarma řadu výhod :)