Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více se dočtete zde

Jak nejlépe vyrazit do jara?

Publikováno: 28.3.2019
Jak nejlépe vyrazit do jara?

Redakce

Redakce blogu dobrakondice.cz

Více o autorovi

Nedá nám to necitovat známé pořekadlo: Březen, za kamna vlezem, duben, ještě tam budem. No, ale pak už je opravdu načase zlenivělé tělo vytáhnout ven a rozhýbat. Jednak se tak lépe hubne, a jednak je pohyb, vytvářející v těle hormony štěstí endorfiny, tím nejlepším antidepresivem na světě.

Nevíme jak vy, ale my máme pořád dost výmluv, proč s pohybem otálet. Jsou to pracovní povinnosti vystřídané těmi domácími. A pořád se ještě relativně brzy stmívá, tak komu by se pak do té nevlídné skoro už noci chtělo… Nějak to ale přeci jít musí, a to i tehdy, že jsme dosud nijak zvlášť pohybu neholdovali. Na recept, jak se na jaře rozhýbat, jsme se zeptali Jany Havrdové, která je prezidentkou Českého svazu aerobiku a fitness.

Pět třicetiminutovek týdně

Chce to dobrý plán a pevnou vůli. Pro začátek stačí každodenní procházka rychlou chůzí, která je podle odborníků vůbec nejzdravějším cvičením. Nezatěžuje klouby ani páteř, což je důležité i v případě, že nemáte právě ideální váhu, zato podporuje posilování středu těla a výborně se s ní hubne. Živost s přiměřenou dávkou pohybu ponese ovoce dost záhy. Ozdravný systém celého těla se nastartujete velice rychle díky minimálně deseti tisícům kroků denně. Nejjednodušší návod na to, jak se dostat rychle do formy, je pravidlo Světové zdravotnické organizace, ktrá doporučuje, že bychom se každý týden měli aktivně hýbat pětkrát třicet minut. Ideálně pravidelnou chůzi doplňte další sportovní aktivitou, která vás baví – plaváním, jízdou na kole, volejbalem s kamarády nebo třeba jógou.

Zdravá závislost

Ráno vyjděte nebo sejděte schody, místo abyste se svezli výtahem. Zaparkujte auto dál od práce anebo vystupte o stanici dřív z autobusu či tramvaje a zbytek cesty dojděte pěšky. Malou procházku si dopřejte i v poledne nebo navečer – krásně si při ní vyčistíte hlavu a snadno se tak stane zdravou závislostí. Skvělým pomocníkem pro monitoring pravidelné fyzické aktivity jsou podle Jany Havrdové chytré náramky, sporttestery či krokoměry.

Sledujte svůj pohyb

Na trhu je jich dnes velké množství. Jen je třeba si je pečlivě vybírat i s ohledem na celodenní nošení. Krokoměr, který si vezmete občas, nemá smysl. Přitom není problém vybrat si krásný designový krokoměr, který na první pohled nerozeznáte od stylového náramku, a můžete ho nosit i ke společenskému oblečení. Pro náročnější milovníky technologických hraček jsou pak na trhu dokonalé hodinky, které umí všechny funkce najednou.

Jak to dělat správně?

Pokud nemáte se sportováním větší zkušenosti, bude určitě užitečné poradit se s někým, kdo cvičení rozumí. Vyvarujete se tak namožených svalů, ztráty energie nebo dokonce jiných potíží, které by vás místo do tělocvičny dovedly k fyzioterapeutovi či dokonce k lékaři. Zdrojů informací o kvalitním pohybu je spousta, ať už se jedná o návodné knihy či výuková DVD. Ovšem konzultace s fitness nebo jiným sportovním profesionálem patří určitě k nejefektivnějším metodám.

Extra tip navíc

Chůze zlepšuje vztahy! Na procházku vytáhněte i partnera a v klidu můžete probrat všechno, co se stalo během dne, vaše plány – prostě si konečně nerušeně popovídejte…. Pokud dáváte přednost jiné společnosti, nadchněte pro procházky kamarádky. Namísto zasednutí v kavárně se s nimi prostě procházejte.

Štítky článku

 

Nemáte ještě svůj účet?

Zaregistrujte se a získáte u nás zcela zdarma řadu výhod :)