Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více se dočtete zde

Lýtka dělají krásné nohy – věnujte jim náležitou péči

Publikováno: 11.9.2019

Zdenka Jeníčková

Redaktorka

Více o autorovi

Léto ještě zdaleka nekončí. Podle meteorologů se můžeme těšit na příjemně teplé zářijové týdny, což mimo jiné znamená, že si ještě do sytosti užijeme krátké sukně nebo šortky. Každá žena, bohužel, nemá to štěstí, aby jí příroda nadělila do vínku dlouhé nohy s krásnými štíhlými lýtky. Ale to nevadí. Nemusíte vypadat jako modelka. Stačí, když zapracujete na tom, aby vaše nohy byly hladké, pevné a pěkně tvarované. Máme pro vás několik tipů, jak to udělat, aby vám to v sukni opravdu slušelo!

1. Zkuste dřepy s výskokem

Věřte nebo ne, jedním z nejlepších cviků (nejen) pro krásné nohy je obyčejný dřep. Postavte se do mírně rozkročeného postoje, lehce vytočte špičky a s chutí do toho. Hloubku dřepu zvolte podle toho, co je vám pohodlné. Nemá smysl nic přehánět. Výborným cvikem jsou také výpady – vpřed i vzad. Obojí byste měla provádět minimálně ve třech sériích po 10–15 opakováních. Když ke klasickému dřepu navíc přidáte i výskok, budete mít za nějaký čas přímo výstavní lýtka. Je to snadné – s výdechem vždy proveďte ze dřepu dynamický výskok s odrazem ze špiček, ze kterého se pak ihned vraťte zpátky do dřepu. Opakujte 15krát.

 2. Trénujte výpony na schodech

Postavte se na kraj schodu (nebo nějaké vyvýšené místo), abyste na něm stála pouze polovinou chodidel – tedy na špičkách. S nádechem protáhněte lýtka tak, aby pata šla co nejvíc dolů pod úroveň schodu. Poté s výdechem proveďte výpon na špičky, chvíli v této pozici setrvejte a potom se vraťte zpátky dolů. Zopakujte minimálně 20krát. Tohle jednoduché, ale velmi účinné cvičení můžete klidně provádět i v práci během polední pauzy. A ještě si u toho zvládnete poklábosit s kamarádkou.

 3. Cvičte s posilovací gumou

K provedení tohoto cviku potřebujete posilovací gumu. Chytněte ji do rukou za oba konce. Stůjte rovně na jedné noze a druhou nohu položte do vzniklého oka v posilovací gumě. Guma se tak zachytí za špičku.

Potom s výdechem protahujte nohu do špičky, tím se guma natáhne a vytvoří odpor. S nádechem vraťte chodidlo zpět do rovné pozice. Proveďte 15 opakování na každou nohu.

 4. Ujděte denně 10 000 kroků

Nejde jenom o to nohy pěkně vytvarovat, ale také zeštíhlet. Na to je nejlepší chůze, pokud možno ve svižném tempu. Odborníci doporučují chodit aspoň šest dní v týdnu a udělat denně cca 10 000 kroků, což odpovídá přibližně sedmi kilometrům. Zdá se vám to příliš mnoho? Pořiďte si krokoměr a uvidíte, že to půjde skoro samo, když budete moct na displeji pozorovat, jak vám kroky pěkně naskakují. A až si natrénujete pravidelnou chůzi, přejděte k běhání. Později pak můžete ob den střídat chůzi s půlhodinovým během.

5. Dejte si studenou sprchu

Vlezte si každý den na pár minut do sprchy a dopřejte svým nohám důkladné osvěžení. Pravidelné sprchování chladnou vodou pro ně znamená skutečný balzám. Žíly se totiž vlivem nízké teploty smršťují a v teple zase roztahují, takže tím posilujete jejich pružnost. Studená voda také dokáže zmírnit mravenčení, pocit těžkých nohou a nepříjemné pocity tíhy v lýtkách. Poté, co nohy osušíte, vetřete si do kůže hydratační krém, mléko, nebo olej. Odborníci doporučují i skořicový gel. Ten se aplikuje na noc, prohřívá podkoží a podporuje činnost lymfatického systému.

6. Položte si nohy na stůl

Tak ráda byste si někdy hodila nohy na stůl? Jestli máte tu možnost a nikoho tím nepohoršíte, bez váhání to udělejte. Hodit si nohy na stůl není jen způsob, jak účinně relaxovat, ale také jak předejít vzniku křečových žil. Cévy a žíly na dolních končetinách jsou během dne velmi zatížené – krev v nich musí překonávat gravitaci, aby se dostala zpátky do srdce. Když si je natáhnete na stůl, ulevíte oběhovému systému, protáhnete šlachy a předejdete vzniku otoků, kvůli kterým máme často nohy jako konve.

Štítky článku

 

Nemáte ještě svůj účet?

Zaregistrujte se a získáte u nás zcela zdarma řadu výhod :)