
Školáci, kteří stráví většinu dne ve třídách, se z domova vypravují ještě vcelku snadno. Systém oblékání je u nich úplně stejný, jako když se „ven“ chystají dospělí. Víc vrstev jako cibule, aby bylo co odkládat a přidávat. Namísto jedné tlusté mikiny nachystáme dvě trika, místo péřové zimní bundy svetr a kabátek. Čas navíc, který děti stráví oblékáním a svlékáním, jsou menší daň za jejich celodenní komfort. Podzimní a zimní oblečení se vrství klasicky od nejtenčího po nejsilnější materiály. Značka ideál pro běžné nošení v interiérech je oblečení z přírodních materiálů (bavlna).
Pokud vaše děti chodí ještě do školky, budete možná potřebovat speciálnější výbavu. „Záleží na náročnosti a typu předškolního nebo školního zařízení,“ říká Jana Janků ze školky Dobromysl, která se opírá o Montessori pedagogiku a je blízká i systému tzv. lesních školek. Děti tráví více času venku než v „klasické“ mateřské škole, a proto je důležité kromě zmiňovaného vrstvení vsadit na funkční materiály, které nepromoknou a neprofouknou, ale zároveň jsou prodyšné. „U lesních školek je hodně podstatné funkční spodní prádlo – kalhoty a tričko. Dost nevhodné jsou klasické punčocháče, mnohem lepší z hlediska oblékání jsou ponožky a spodky,“ říká Janků.
Kvalita podle ní nemusí být drahá. Vzhledem k tomu, že děti oblečení opotřebují rychleji než dospělí (a také z něj samozřejmě mnohem rychleji vyrostou), mohou rodiče vsadit například na internetová fóra s dětským oblečením, navštívit second hand nebo uspořádat výměnný bazar. Třeba přímo ve škole nebo ve školce.