Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více se dočtete zde

Kardio cvičení: Díl 1. Cesta k dlouhodobé vytrvalosti

Publikováno: 18.1.2021
Kardio cvičení: Díl 1. Cesta k dlouhodobé vytrvalosti

Marie Cicvárek Fléglová

Redaktorka

Více o autorovi

Snažíte se doma pravidelně posilovat, ale ne a ne shodit nějaké to kilo? Je načase do své sportovní rutiny zařadit kardio cvičení. Druh pohybu, díky němuž tělo zahříváme rovnoměrně rychlým pohybem a nutíme ho tak rychleji spalovat tuky.

Toužíte-li po své vysněné postavě, kardio cvičení je cestou, jak jí dosáhnout. Při tomto druhu pohybu totiž dochází k největšímu spalování tuků. Za kardio se považuje například rychlá chůze, turistika, jízda na kole, in-line brusle nebo třeba plavání. Principem takové aktivity je dostat tělo do tzv. aerobního, anebo anaerobního pásma, kterým se budeme věnovat v naší druhé kapitole na toto téma. Ale nejprve zpět k základům…

Co to je kardio?

Jedná se o vytrvalostní cvičení, při kterém dochází k rychlému a pravidelnému pohybu, zahřátí celého těla a zvýšení tepu. Podmínkou toho je správné dýchání. Cílem je pak dostat se do tzv. kardio zóny, kdy dochází k prohřátí, nastartování a spalování.

Kardio je cestou, jak se připravit na intenzivní trénink a následný výkon, díky čemuž je tělo nuceno vydat více energie. Z toho důvodu spálíte výrazně více kalorií než při běžném pohybu. Kromě toho toto cvičení pomáhá ke správnému fungování organismu, a to je důležitý aspekt jakéhokoliv věku. Volba, kterému sportu se chcete věnovat, je pak ryze na vás.

Kdy má kardio cvičení efekt?

To je snadné – pokud se cvičení provozuje pravidelně. Pokud toužíte po změně, chcete sportovat a udržet si dobrou kondici, nemá smysl pustit se do cvičení jednou za dva nebo tři týdny. Taková aktivita vám neudělá radost a druhý den vás bude bolet celé tělo. Efektu docílíte, najdete-li si ve cvičení pravidelnost. Kardio by se přitom mělo provozovat ideálně čtyřikrát týdně po dobu 45–60 minut.

Benefity kardio cvičení

Podtrženo, sečteno:

  • rychlé spalování tuků
  • posilování správné funkce srdce – aby byl tento sval silný, musí pracovat a sport je skvělou prevencí před jeho ochabováním
  • zrychlení metabolismu – čím aktivněji se budete věnovat sportu, tím lépe a snáze si udržíte svou vysněnou váhu a postavu
  • zlepšení fyzické kondice
  • celkové zlepšení zdravotního stavu
  • vylepšuje náladu a odbourává stres
  • zvyšuje schopnost svalů využít glukózu a je prevencí proti diabetu
  • udržuje cholesterol v těle na správné úrovni
  • podporuje libido
  • je prevencí proti osteoporóze

V příštím díle se blíže podíváme na rozdíly mezi aerobním a anaerobním cvičením.

Zdroj fotografií v tomto článku: Shutterstock.com

Štítky článku

 

Nemáte ještě svůj účet?

Zaregistrujte se a získáte u nás zcela zdarma řadu výhod :)