Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více se dočtete zde

Cvičit se dá i s malým dítětem. Takže konec výmluv.

Publikováno: 13.6.2019

Zdenka Jeníčková

Redaktorka

Více o autorovi

Ráda byste se zbavila poporodních kil, která se vám drze usadila na zadečku, na stehnech a kolem pasu, a teď se vás ne a ne pustit? Ale nevíte, kde vzít na čas na cvičení, když váš „sladký uzlíček“ vyžaduje takřka permanentní pozornost? Spojte příjemné s užitečným a sportujte společně se svým děťátkem. Je úplně jedno, jestli zatím jenom leží v kočárku, nebo se už staví na nožičky. Cvičit se dá stejně dobře s batoletem jako s kojencem. Báječně se protáhnete, uděláte něco pro svou postavu a ještě si u toho užijete spoustu legrace! Zkuste třeba následující cviky.

1. Široké dřepy

Zeširoka se rozkročte se a mírně pokrčte kolena. Většího caparta si klidně můžete posadit na ramena, menší dítě držte „v klubíčku“ před sebou. Potom pomalu provádějte široké podřepy, přičemž kolena i špičky jsou vytočené ven. Opakujte 12krát po 3 sériích.

Které partie posilujete: stehna a hýždě

2. Letadýlko

Položte se na záda a pokrčte kolena. Miminko si položte bříškem na sebe. Chytněte ho pevně kolem hrudníčku (prsty přitom doširoka rozevřete), nesmíte ho svírat přes bříško. Velmi pomalu a opatrně zvedejte miminko nahoru a poté pokládejte zpátky na sebe. Proveďte aspoň 8 opakování, případně cvičte tak dlouho, jak se to bude prckovi líbit.

Které partie posilujete: hrudník a prsa

3. Výpony na špičkách

Miminko uchopte do náruče, batole si můžete vysadit na ramena. Potom provádějte výpony na špičkách. Zkuste jich udělat minimálně 20, následně si dejte chvilku pauzu a zopakujte cvik ještě jednou. Ke konci cvičení byste měla cítit mírné pálení v lýtkách.

Které partie posilujete: lýtka

4. Kliky s kočárkem

Tento cvik můžete trénovat třeba v parku nebo v lese. Zabrzděte kočárek a opřete ho o zeď, strom, nebo lavičku. Klekněte si před něj na kolena a rukama se opřete o spodní část konstrukce. Lokty směřujte ven.  Zpevněte břicho a upravte záda do jedné přímky (měla by být rovná jako struna, neprohýbejte se v bedrech). Potom zvolna udělejte 10 kliků. Asi na 10 vteřin si odpočiňte a svaly protáhněte. To vše 3krát zopakujte.

Které partie posilujete: paže, ramena, břicho

5. Zvedání pánve

Lehněte si na záda a děťátko si posaďte na klín. Poté velmi pomalu zvedejte boky nahoru a pokládejte zpět. V horní fázi se je snažte co nejvíc zatnout. Opakujte 15krát po 3 sériích. Mezi každou sérií si vždy na 10 vteřin odpočiňte.

Které partie posilujete: zadeček

6. Nohy nad hlavou

Položte se na záda, hlavou směrem ke kočárku, takže na svůj poklad teď hledíte zezdola. Potom zvedněte nohy, rukama se přitom můžete lehce přidržovat kočárku, a pomalu je táhněte nahoru a mírně vzad, až do fáze, kdy se pánev odlepí od země. Pohyb se snažte provádět tahem, nikoli švihem. Proveďte 3 série po 10 opakováních.

Které partie posilujete: břicho

7. Střídavé výpady

Postavte se vzpřímeně, zpevněte břicho a uchopte miminko (držte ho buď rukou, nebo ho mějte v nosítku či šátku). Potom vykročte vpřed. Nohy směřují rovně a záda jsou zpevněná, nepředklánějte se ani nezaklánějte. Proveďte výpad tak hluboko, jak vás tělo pustí. Totéž zopakujte i s druhou nohou. Udělejte 2 série po 15 výpadech na každou nohu.

Které partie posilujete: zadeček a stehna

Praktické rady také najdete v našem předchozím článku, kde se věnujeme cvičení po císařském řezu. Pokud máte zahradu, možná vás zaujme, že i prací na zahradě si zaposilujete jako byste se potili v posilovně. A když už jsme u toho, takový domácí úklid spálí mnoho kalorií. Jak na to?

Štítky článku

 

Nemáte ještě svůj účet?

Zaregistrujte se a získáte u nás zcela zdarma řadu výhod :)