Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více se dočtete zde

Zahřejte se skořicí

Publikováno: 3.2.2019

Markéta Veselá

redaktor

Více o autorovi

Zima ještě rozhodně sbohem nedává a proto není od věci se po delším pobytu venku něčím příjemným zahřát. Třeba skořicí.

Kde se vzala?

Pokud je řeč o skořici, je zajímavé, že se vlastně jedná o kůru stromů, konkrétně skořicovníku (existuje ceylonský a čínský). Z těchto stromů se využívá vnitřní část kůry, která je velmi aromatická. První zmínky o jejím využití najdeme již před 4 000 lety ve staré Číně. Používali ji ale i ve starém Egyptě či Řecku. U nás se objevuje zhruba kolem 15. století. V počátku to byla však jen výsada bohatých lidí, později se i u nás v kuchyni velmi zabydlela. Dnes se používá nejen do dezertů, ale i při přípravě masa či indických pokrmů.

Jaký má vliv na náš organismus?

Pravidelná konzumace skořice či potravinových doplňků, které ji obsahují, má na naše tělo velmi blahodárný vliv. Studie potvrdily, že skořice pozitivně ovlivňuje hladinu cukru v krvi a pomáhá v léčbě diabetu druhého typu. Podle některých výzkumů toho ale umí mnohem více. Dokáže prý zastavit rakovinotvorné bujení a zlepšuje celkový stav buněk. Dále se jí připisuje schopnost povzbudit naše trávení a mozek, dokáže ulevit při nevolnostech, při bolestech kloubů a upravuje hladinu špatného cholesterolu.

Opravdu hřeje?

Skořice se označuje jako takzvané zahřívací koření, podobně jako například kari. Organismus prohřeje díky obsahu tříslovin, pryskyřic a dalších důležitých látek. Dopřát si ji můžete v podobě potravinových doplňků, a nebo ji zařadit do jídelníčku. Ideální jsou například různé koktejly, čaje atd. Avšak neznamená to, že čím víc skořice, tím lépe. Optimální spotřeba je okolo 3 gramů denně, což je menší čajová lžička. S její konzumací by to neměly přehánět těhotné ženy. Pokud navíc berete nějaké pravidelné léky, je vždy lepší se poradit s lékařem, než se pustíte do nějaké větší skořicové kůry.

Pomerančovo-skořicový čaj

Ingredience:

  • 1 čajová lžička skořice
  • šťáva ze dvou pomerančů

Postup:

Skořici zalijte sklenicí vody (cca 300 ml) a vařte několik minut. Po vychladnutí vlijte pomerančovou šťávu, dobře promíchejte a můžete podávat. Pokud máte rádi sladké, je možné přidat ještě lžičku medu. A jestliže cítíte, že na vás něco leze, krom skořice si ve vodě povařte i kousek nakrájeného zázvoru. To vás postaví na nohy.

Tip na závěr: Skořici vždy skladujte v dobře uzavřené nádobě a nenechávejte si doma příliš velké zásoby. Má tendence rychle ztrácet své aroma.

Štítky článku

 

Přihlaste se

Získáte přístup k exkluzivnímu obsahu


Nemáte ještě svůj účet? Zaregistrujte se a získáte u nás zcela zdarma řadu výhod :)