Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více se dočtete zde

5 tipů na sladkou zdravou snídani

Publikováno: 24.11.2017

Michaela Michalcová

redaktorka

Více o autorovi

Snídáte sladce? A myslíte si, že sladké rovná se nezdravé? Nemusí to tak být vždycky. Inspirujte se našimi tipy na snídani, která vás „nakopne“, osladí start do nového dne a navíc neobsahuje žádné výčitky svědomí.

Pohanková overnight kaše s datlemi

Tuhle snídani si můžete připravit už večer před spaním. Pohanku nemusíte vařit, stačí ji přes noc zalít vodou spolu se semínky (lněné, chia, slunečnicové) a nakrájenými datlemi. Dle chuti můžete přidat i některé zahřívací koření, jako je skořice, hřebíček nebo muškátový oříšek. Fantazii se meze nekladou, stejným způsobem si můžete připravit i kaši z ovesných vloček, které sluší i rostlinné mléko.

Smoothie

Pokud nestíháte nebo nejste zvyklí snídat „klasicky“, je smoothie tím nejrychlejším řešením. Do mixéru hoďte jakékoli ovoce nebo směs ovoce a zeleniny. Přidejte koření dle chuti a zalijte vodou nebo rostlinným mlékem (klasické mléko je podle některých výživových odborníků nestravitelné s ovocem). Naše oblíbená kombinace? Banány, mandlové mléko a špetka skořice!

Kávový koktejl s banánem

Sportující baristky (odbornice na přípravu kávy) nedají dopustit na energetickou bombu, která vás nakopne kofeinem, cukrem i trochou potřebného tuku, bez kterého máme mnohem méně energie. Budete potřebovat mixér, kvalitní filtrovanou kávu, jeden banán a lžíci kokosového oleje. Za minutu můžete snídat. Klidně v tramvaji cestou do práce.

Míchaná vejce s banánem

Tajný tip našich fitness kamarádů. Banán nakrájíte na malé kousky nebo nastrouháte nahrubo, přidáte vajíčka a osmažíme na kokosovém oleji jako klasická míchaná vajíčka. Místo slaniny ale přidáme pravé kakao, kvalitní hořkou čokoládu nebo skořici. Tenhle „bananex“ snese i ořechy, kousky jablek nebo jiného ovoce.

Jahelník

Klasika, kterou znaly už naše babičky. Jáhly uvaříme ve vodě nebo v mléce do měkka, polovinu dáme na dno dortové formy, přidáme vrstvu ovoce (švestky, jablka), kterou dle chuti přisladíme (medem, melasou nebo třtinovým cukrem) a okořeníme (skořice je i v tomto případě značka ideál). Zakryjeme druhou vrstvou uvařených jahel a na patnáct minut zapečeme v troubě.

Štítky článku

 

Přihlaste se

Získáte přístup k exkluzivnímu obsahu


Nemáte ještě svůj účet? Zaregistrujte se a získáte u nás zcela zdarma řadu výhod :)