Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více se dočtete zde

Nekupujte drahé cvičební pomůcky, využijte toho, co máte doma

Publikováno: 16.4.2020
Nekupujte drahé cvičební pomůcky, využijte toho, co máte doma

Marie Cicvárek Fléglová

Redaktorka

Více o autorovi

Mnohým v době karantény chybí pravidelné návštěvy fitness center a dalších sportovišť. Stroji ani pomůckami na posilování totiž málokdo doma disponuje. Tak si takhle zařídit svou malou osobní posilovnu přímo uprostřed obývacího pokoje či pracovny? S těmito vychytávkami se budete cítit jako v opravdickém fitku!

Nákup profesionálních cvičebních pomůcek se může velmi prodražit, a co víc, často jsou takové investice zbytečné. Faktem zůstává, že jakmile si svůj vysněný stroj pořídíme, nadšení nám vydrží zhruba měsíc, a pak takový rotoped spíše slouží jako sušák na prádlo. Můžete se také odhodlat k nákupu sportovního sortimentu jako jsou činky, stepper nebo kettleball, ale i tyto kousky jsou mnohdy drahé. A pak je tu možnost využít věci, které berete denně doma do ruky. Věřte, že i takový ručník, vodítko na psa nebo lahev vína skvěle při cvičení poslouží.

„Home made“ švihadlo

Kdo by ho neznal. Švihadlo byla nejzábavnější hra dětství snad každého z nás. Postupně se z této zábavy stala perfektní cvičební pomůcka, díky níž můžete skvěle zapracovat na své fyzičce a dopřát si pořádné kardio. Skákáním přes švihadlo budete spalovat tuky, zlepšíte svou mrštnost a vytrvalost. A co když ho doma nemáte? Bohatě vám postačí prádelní šňůra nebo dlouhé vodítko na psa (nemáte-li doma mini plemeno). Vyberte si těžší šňůru, aby vám v točení s ní pomáhala gravitace a abyste se mohli soustředit na skoky. A pak už je stačí pohodlná obuv a dostatek prostoru.

Paže ze železa

O činkách se říká, že jsou základem každého správného cvičení. Díky nim můžete zpevnit svalstvo na rukou, zádech i prsou. A dají se využít také během cvičení na hýždě nebo nohy, čímž na dané partie vytvoříte větší tlak. Činky tzv. jednoručky, tedy, jedna činka do jedné ruky, jednoduše nahradíte lahvemi na vodu v libovolného objemu (začátečníci by měli začít na objemu 0,5 l). Máte-li rukavice, můžete si vzít místo PET lahví lahve s vínem. Ale pozor, aby se vám dobře cvičilo, je důležité, aby byly zcela naplněné a během posilování se tekutina nebo například písek uvnitř nepřeléval. Dalším důležitým faktorem je velikost lahve, musí se vám dobře držet.

Osobní expandér

Expandér je gumová pomůcka na posílení paží, ramen, hrudníku a zad. Jedná se o malý kompaktní kousek, který si nastavíte dle požadované obtížnosti. Profesionální expandér jednoduše doma nahradíte gumicukem (neboli pavoukem). Pozor si ale dejte na háčky na koncích.

Dělová koule v hlavní roli

Kettlebell, jinými slovy dělová koule, je činka, která pomáhá budovat sílu celého těla. S tímto nástrojem musíte zapojit střed těla a zpevnit celé tělo. A troufnout si na něj můžou úplní začátečníci i profi sportovci. Doma tuto dělovou kouli hravě nahradíte třeba pytlem pracího prášku. Pak už jen stačí široký postoj, rovná záda a můžete začít svou novou pomůcku například přitahovat směrem k hrudníku.

Židle v hlavní roli

Stepper v tělocvičnách nejčastěji využívají ženy, například během lekcí aerobicu. Díky němu se naučíte dobře přenášet váhu, držet balanc a posilovat střed těla. Doma stepper nahraďte stoličkou, anebo rovnou židlí, na níž bude výkon ještě větší a práce s tělem náročnější.

Zdroj fotografií v tomto článku: Shutterstock.com

Štítky článku

 

Nemáte ještě svůj účet?

Zaregistrujte se a získáte u nás zcela zdarma řadu výhod :)