Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více se dočtete zde

Trendy ve cvičení 50+

Publikováno: 21.11.2017
Trendy ve cvičení 50+

Barbara Vaňková

redaktorka

Více o autorovi

Cvičení pro starší lidi nebo seniory má jistě svá specifika. V tomto období už si mnozí lidé nemohou dovolit přepínat své tělo tak, jako dřív, a proto se klade důraz především na to, jak se daný člověk cítí, na co si troufne a na co už ne.

Mezi trendy v cvičení obecně, tedy i pro starší generace, patří jóga a podobná cvičení, která spojují psychickou a fyzickou rovnováhu, učí nás správně dýchat a poslouchat své tělo. Nabídka kurzů pro starší lidi a seniory je široká. U jógy se obvykle specializují na plynulé procvičování ásan, tj. relaxace, osvojování si správných vzorců držení těla, dechové nebo meditační techniky. Oblíbeným cvičením jsou cviky na bolavá záda, která trápí většinu lidí, nejen, staršího věku. Cvičit můžete ve studiu nebo i doma v pohodlí podle videa. Dávejte si ale pozor na výběr cvičení. Stejně jako vám může jóga pomoci, tak při nesprávném cvičení může ublížit. Nebojte se při cvičení zeptat a vždy cvičte tak, jak je vám to příjemné. Pokud jste zastáncem spíše posilovací formy cvičení, potom je pro vás vhodnější například pilates.

Oblíbeným cvičením je SM systém, který byl vyvinut lékaři jako forma rehabilitačního cvičení s pružnými lany. Cvičení je skvělé jako prevence a léčba bolesti zad, páteře a kloubů. Toto cvičení napomáhá tělu návrat k přirozenému fungování svalového aparátu. Díky posilování a rehabilitaci v jednom udržíte své svaly a tělo v té nejlepší možné kondici. Zaměřuje se především na ty části našeho těla, které ochabují nejrychleji a snadno.

Cvičení ve vodě je další skvělou cestou, jak udržovat svoje tělo ve formě v každém věku. Jedná se zde obvykle o kondiční cvičení proti odporu vody. Jde o plnohodnotný, kardiovaskulární, vytrvalostní i silový trénink, který má skvělé účinky pro vaše tělo. Cvičení ve vodě navíc napomáhá kloubům v jejich flexibilitě, pohyblivosti a koordinaci. Pokud jste zastánci spíše individuálního cvičení, sáhněte po osvědčeném plavání. Je to druh cvičení, které se doporučuje snad při každém zdravotním nebo pohybovém omezení.

Štítky článku

 

Nemáte ještě svůj účet?

Zaregistrujte se a získáte u nás zcela zdarma řadu výhod :)