Obvyklá doba, po kterou můžete zboží kvůli nějaké vadě reklamovat, je 24 měsíců od zakoupení. Neplatí to však v případě, kdy již kupujete zboží s určitou vadou či ve slevě a prodávající vás na to upozorní. Podobné je to i v případě běžného opotřebení. Pokud tedy nosíte svetr třeba rok a poté ho budete chtít reklamovat, protože se na něm vytvořily žmolky, zřejmě neuspějete. Někdy se však snaží prodejci za běžné opotřebení vydávat i vady výrobku. V tom případě vám nezbyde nic jiného, než se začít hádat.
Ztratili jste účtenku a domníváte se, že tím to tedy pro vás končí? Reklamovat můžete i bez paragonu, jen je potřeba dokázat koupi daného výrobku u obchodníka jiným způsobem. Při platbě kartou například výpisem účtu s přesnými informacemi, kde byla věc zakoupena. V některých případech postačí i svědectví třetí osoby, která u nákupu byla. Ale v tomto případě je to spíše na dobré vůli prodávajícího.
Podobné je to i s originálním obalem či visačkou. Jestliže se na zboží objeví vada, k reklamaci nic z výše uvedeného není potřeba. Ani občanský zákoník nic takového neuvádí.
Někteří obchodníci se budou snažit najít všemožné cestičky, jak vám reklamaci neuznat. Pokud tedy máte pocit, že se ničeho nedomůžete, nabízejí se dvě možnosti: jednak se obrátit na Českou obchodní inspekci, a nebo vše řešit soudní cestou. To se vyplatí především v případě, kdy reklamujete nějakou dražší věc. V tom případě si nechte vypracovat soudní posudek. Jestliže ten vám dá za pravdu, je na čase obrátit se na soud. Ten s kladným posudkem pravděpodobně (spravedlnost ale bývá někdy slepá) vyhrajete a soudní výlohy pak bude muset platit prodávající. Pokud se vám nechce k soudu, lze se obrátit i na nějakou vymáhající společnost, které případ svěříte. Té se většinou platí až v případě vyhraného sporu (společnost si bere určité procenta z vymáhané částky).